10 maj 2011

tears are coming from my eyes..

naedå... det kommer inga tårar här inte. Eller.. aa några rinner det väl inombords.
Insåg nämligen att idag är tisdagen med stort T! Det är ju Desperate Housewives och det kan jag bara inte missa. Och med tanke på att jag precis har satt mig ner för första gången på jaa.. tre timmar? så lär jag ju inte hinna ut på PW idag :( det tar ca 1 ½ timme och klockan är nu halv åtta. Alltså är jag hemma strax efter 21.00 och då börjar det... o jag har ännu inte gjort mig någon mat eller duschat. Så nae.. blir inget idag.
Men jag får väl tänka som så att ibland får man prioritera annat.. lägenheten blev väl min första prioritering idag antar jag. Här är min "att göra-lista" som jag har spenderat de senaste timmarna åt..

1. Diska
2. Plocka upp från golven
3. Dammsuga hela lägenheten
4. Städa badrummet
5. Dammtorka stora rummet
6. Bädda sängen & fixa soffan
7. Städa balkongen
8. Dammsuga stora rummet igen (för att få bort så mycket katthår som möjligt)
9. Svabba golven

det låter ju inte mycket med tanke på att jag bor i en etta på 36 kvm, men det tar faktiskt tid. Iallafall om man ska göra det ordentligt, som jag vill göra. Balkongen tog dessutom tid att göra ordning för det är inte lätt när man ska sopa golvet när det ligger en bädd av pollen där. Men jag lyckades nog få bort det mesta. Det värsta är ju att det är lika mycket igen om ett par dagar haha..

Nu ska jag bara göra en "att göra-lista" för Calle tills imorgon, lite smågrejer som jag bara inte orkar göra idag, som har får fixa innan jobbet imorgon. Sen ska jag kolla vad jag ska äta, duscha och sen tillaga maten, såklart. Sen blir det bara mys i soffan med katterna framför älskade hemmafruarna.

Puss på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar