9 maj 2011

Sverige - Kanada

tror ni som alla andra att Kanada vinner den här matchen?
dessvärre tror jag det, men HOPPAS att Sverige vinner! Skulle vara kul att se hur det går för dom mot Ryssland. Men 2-2 när tredje perioden börjar är väl bra. Hoppas att Sverige tar igen lite och skaffar sig lite poäng. Dom har haft ganska många målchanser men missat med några millimeter..

Aja, nog med ishockeysnack. Väntar på att min älsklingskarl kommer hem. Det är ju lite mer än 1 och en halv timme kvar, men men. Blir ingen skola imorgon, tydligen har vi ingen lärare på hela UF-tiden så ingen i företaget kommer vara där.. jag som trodde att vi kunde göra klart årsredovisningen så jag slapp den pressen :/ men icke sa nicke.
Blir en dag hemma istället. Ska försöka orka en lite kortare promenad på förmiddagen med stavarna och senare framåt kvällen ta 5 km varvet i Vrinnevi igen.

Fy tusan vad ömma mina vader va under promenaden idag haha. Iallafall dom första två km in på spåret.. och hela vägen till Vrinnevi också såklart. Men när jag väl hade fått igång dom lite så försvann smärtan mer och mer. Men nog känns det allt fortfarande haha. Det är sånt man får ta när man har varit soffpotatis i över 2 år.. tyvärr! Jag har förhoppningen om att framöver, om en månad eller så, kunna ta halva spåret, 2,5 km, joggning och resterande pw, utan att typ dö? Men jag ska inte ha för höga förhoppningar ändå.. iom att jag röker så.. men med tiden ska rökningen avslutas också.. men i sinom tid haha.
Jag och älskling har ju förresten bestämt nu, på riktigt!, att vi inte ska dricka läsk eller äta chips o sånt under veckorna, utan bara på helgerna. Jag ska nog försöka vara duktigare än så och hålla mig borta från sånt även på helgerna.. iaf coca-colan, det är det beroendet som är värst. Men får se hur det blir med den saken haha. Att vara utan colan 5 dagar i veckan är stort nog för mig kanske? Men om pw:en och övrig motion ska göra någon nytta så känns det som att det är ett måste..

Idag gick jag ju för övrigt hela spåret.. när jag och älsk gick så tog vi av efter 3 km så vi kom hemåt fortare, då blev det ändå ca 5 km sammanlagt om man räknar vägen till och från Vrinnevi.. men idag så kom jag ju säkert upp i 7 km eftersom jag gick hela spåret. Härligt!! Tänkte bjuda er på en bild från dagens prommis. Sjukt fint är det i skogen, love it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar