3 februari 2011

Dag 1 - presentera mig själv

Jaa, mitt namn är Erina Kronberg. Ska jag vara helt korrekt så är det Erina Elena Angelin Josefin Kronberg!
Jag fyller 19 år den 23:e mars, bor tillsammans med min pojkvän i en liten etta i Hageby, Norrköping, där jag bott i ca 1 ½ år. Flyttar dock därifrån så fort min nya lägenhet är färdigrenoverad, också den en etta men den är lagom stor för oss två :)
Går sista terminen på Kungsgårdsgymnasiet där jag läser Handel - Ledarskap. Ska bli såååååååå skönt att slippa skiten snart :)))))

På fritiden är jag mest hemma, umgås inte med så mycket folk. Inte för att jag inte har några vänner, för det har jag (tack för att ni finns kära ni <3) utan för att jag tycker om att bara hänga hemma med min pojkvän och styra och ställa lite. That's my life and I like it :)
Älskar dock att sitta och fika i flera timmar, så hade jag pengar, tiden/orken och vänner som kan precis när jag vill skulle jag säkert vara lika mycket på ett fik som jag är hemma :D

Om jag ska beskriva min personlighet så kan det bli lite långrandigt.. men vi kan säga såhär. Jag är en väldigt glad och sprallig tjej, men lika glad som jag kan vara, lika förbannad och irriterad jag kan vara. Som min pojkvän säger: "när du blir arg eller irriterad går du från 0 till 100 på en sekund!"
Så sant så... det har jag fått från min fader. Han var (R.I.P. 7/4 -06) lika dålig på att behärska sitt temperament som jag är hehe.
Får jag säga det själv så har jag ofta både dåligt självförtroende och dålig självkänsla. Mycket beror på min uppväxt. Det var jämt och ständigt bråk med min äldre syster (som jag idag älskar otroligt mycket) och jag fick alltid höra glåpord och att jag var ful etc.. inget att dra upp just nu men det har iallafall satt sina spår och vissa dagar vill jag inte visa mig för någon än min pojkvän för jag tycker att jag ser ut som ett missfoster vad jag än gör. Men det är bara ibland. Vissa dagar tycker jag att jag är jättesöt och det gör mig så glad så jag lyser upp som en liten fotogenlampa haha. Visst får man ju höra att man är söt från olika människor i min omgivning men de som känner som jag vet hur svårt det är att ta åt sig. Nog pratat om det..
Jag är en person som gärna tar på mig mycket ansvar, dock har det blivit en vana att ta allt ansvar jag kan och sen skiter sig allting i slutändan, trivs som ledare i en grupp men som gärna håller sig undan från bråk och tjafs. Det är det jobbigaste och kanske tråkigaste jag vet.. att bråka med människor. De senaste tre åren har det varit vardag för mig i skolan så jag börjar tröttna på bråk nu hehe..

Jaa.... jag vet inte hur jag mer ska beskriva mig själv, är det någon som ser att jag har missat något "viktigt" kan ni ju slänga in en kommentar ;)

Funderar på om man kanske ska skriva några fler dagsgrejer nu så behöver jag inte få dåligt samvete ifall jag missar någon dag hehe.

2 kommentarer: