28 mars 2011

A child is a child

GAH! Blir så trött på föräldrar som av någon dum anledning försöker lasta över ansvar på ungdomar. Min pojkvän har en vän som blir hotad osv av sitt ex, också älsk blir hotad men bryr sig inte särskilt mycket vad jag vet... Denna väns mamma försöker iaf få Calle att komma dit hela tiden, men vad fan kan han göra? Är det inte vännens föräldrar som ska lösa den här situationen och hjälpa sitt barn? Vad fan är det för fel på vuxna människor. Kan ju nästan tycka att jag skulle hantera denna situation bättre än vad dom gör...
Gud vad jag önskar att jag kan lägga min energi någon annanstans ibland..

Sitter i sängen och försöker få in info om massmedier i huvudet.. har ett miniprov på det imorgon i skolan och jag känner att JAG ORKAR INTE BRY MIG! men å andra sidan så vet jag hur det blir om jag fortsätter skita i alla småprov.. de bildar till slut en stor hög som jag måste ta itu med på en och samma gång..
Men jag orkar inte lägga ner så pass mycket energi på skiten så jag kanske kan få ett VG.. inte denna gång, har bara sovit typ tre timmar inatt. På det så blev det ett besök hos sjukgymnasten och sen en lång runda på stan med fisalotta... så nae, jag orkar inte. Ska nog bara läsa igenom kapitlet i boken och sen strunta i det där. En varm dusch låter ju faktiskt otroligt lockande..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar