24 april 2011

Lugnet

Har haft en skön helg för en gångs skull!

I fredags var det ryggläge hela dagen, slappt! Så det behöver jag inte berätta något om haha.

Igår (lördag) däremot var det en riktig myslördag! Vi bestämde spontant att vi skulle åka ut till älsklings mamma & Conny för lite grillning och mys. Så de hämtade upp oss så åkte vi ut till Finspång. Var hemma hos Eva en liten stund innan vi tog en promenad bort till ett ställe som heter Lugnet, och snacka om att det var lugnt. Så himla underbart! Riktigt vackert var det att ligga i älsklings famn och titta ut över vattnet med solen i ögonen :)

När vi hade grillat/ätit klart gick vi hemåt. Älskling och jag tog oss ett varmt bad innan vi la oss i sängen och såg på film. En riktigt härlig lördag!

Idag kom vi hem runt 11.30 så det blev att fixa lite här hemma. Planterade om min garderobsblomma, satte upp lite mer nät på balkongen eftersom C kom på Shiva med att vara halvvägs över på andra balkongen, den jäveln haha! Sen har jag bara styrt och ställt här, dammsugat och gjort snyggt. Nu håller jag som bäst på att tvätta, skönt! Något som är ännu skönare är att äntligen ha en torkställning så man kan hänga upp småsakerna på tork på balkongen. Doftar ljuvligt :)

Calle har också börjat titta på ett projekt till balkongen. Han ska nämligen bygga en bänk på lite över 2 meter för gästerna att sitta på. Efter det hoppas jag att han ger sig på en till bänk, fast kortare, som jag kan ha som blombänk hihi. Har så himla mycket jag skulle vilja göra med den här balkongen alltså, det är sjukt! Men det får nog Eva hjälpa mig med under sommaren så blir det riktigt bra.

Nu kommer det några bilder från helgen, enjoy!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar