7 juni 2011

Du kan inte hindra sorgens fåglar att flyga över ditt huvud - men du kan hindra dem att bygga bo

Här var det ett tag sen jag tittade in... har haft en del i huvudet och mycket planerat!
Jag jobbade i lördags, 10-19.15, kändes i huvudet när jag slutade att det var ett år sen jag hade så långa dagar haha! Men skönt att komma igång igen. Jobbar nu på lördag och söndag också :)
När jag kom hem gick jag direkt och storhandlade. Sen kom älskling precis lagom för att hjälpa mig att bära hem allt. Vi hade en myskväll med pizza osv.
I söndags hängde jag med min fina Fia till Ann och Eddie, hon skulle färga sitt hår. Så glassade vi lite bredvid poolen i solen också :) Kan säga som så att när jag kom hem var jag inte ett dugg brun, men däremot röd som en kräfta. Så kan det gå!

I söndags kom älsklings mamma och hämtade oss på förmiddagen! Eller hon kom inte och hämtade oss, vi mötte upp henne på Hageby Centrum, shoppade lite smågrejer och satte oss på Fräcka Frökens och tog en varsin smoothie, gott! Sen hämtade vi allt vi skulle ha med oss till Finspång och åkte dit. Handlade hem lite mat som vi kunde käka innan det var dags för Siemensfest, eller Allsång på slottet. Det var segt i början men när artisterna dök upp blev det lite mer fart på det. Bl.a. så var Lasse Berghagen, sångaren i Hammerfall och Kate Ryan där och sjöng! Inte illa att se världskändisar gratis :D
Framåt halv nio någon gång mådde jag inte alls bra så älskling och jag gick till en pizzeria och åt för att sedan gå hem och lägga oss framför en film. Så det var en riktigt trevlig söndag!

Igår så gick vi upp tidigt och gjorde ordning oss innan vi åkte med Eva ut till Bönergården för att bada och sola. Så ja, jag tog årets första dopp i sjön. Det var ganska skönt när man väl hade fått i hela kroppen, men älskling fick komma och bära i mig när jag hade kommit ut till midjehöjd. Då ville jag inte gå längre haha.  Emma och Tomas var också med kan jag ju tillägga :)Sen när vi skulle bli hemskjutsade av Eva åkte vi förbi Citygross och handlade kött osv. Sen åkte vi förbi lägenheten och lämnade all vår packning och det vi hade handlat, förutom maten som skulle med till Mandy. För där spenderade vi kvällen, jag badade i hennes pool, underbart skönt! Så blev det grillning o så. Dessa lediga dagar har varit riktigt mysiga :) orkar dock inte lägga upp några bilder eller så nu, kanske blir en annan dag.

Nu är min älskling iväg och jobbar till sena kvällen, 23.18 faktiskt haha. Jag väntar på att Millans syster ska komma hit och lämna en kasse med saker till mig från Millan. Sen kommer nog Mandy förbi om ett tag också, vet inte om jag vågar släppa in henne här haha.. Har fortfarande inte diskat sen i fredags... JAA förresten kan jag ju säga att i fredags var Mandy och Dennis här o käka om jag inte har skrivit det i något tidigare inlägg haha! Men aa iaf, har fortfarande inte diskat sen dess, äckligt!!!!! Men ska göra det idag! Ska också städa hela lägenheten, allt ska dammas, det ska dammsugas, vädras och torkas golv. Är trött på kisslukten från Stina nu asså. Blööööööööö

Nu ska jag gå ut och ta mig en rök, se om C hör av sig snart :)
puss <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar